Ginofey
Image default
Aanbiedingen

Hoe bepaal je wat de gebruiker wil met behulp van cohortanalyse?

digital marketing consultant belgië

Elke dag laten we een spoor achter, reizen door de uitgestrektheid van het world wide web. Gebruikers genereren elke minuut ontelbare hoeveelheden informatie, wat bijdraagt ​​aan de vorming van de grote date, die tegenwoordig een must is voor de meeste online bedrijven. Vanwege de overvloed aan gegevens wordt het moeilijker om het nut van de informatie te bepalen voor het nemen van een definitieve beslissing. U moet een bepaalde set tools inschakelen om snel door datarrays te navigeren en er effectief mee te werken. Een daarvan is cohortanalyse, waarvan ik de kenmerken in dit artikel zal bespreken.

Wat het is?

Cohortanalyse is een onderafdeling van gedragsanalyses gericht op het verkrijgen van informatie over patronen en trends in gebruikersgedrag gedurende een bepaalde periode binnen de levenscyclus. Moderne cohortanalyse helpt niet alleen gegevens te verwerken, maar ook visueel te visualiseren.

Hoe gaan kopers gedurende een lange periode met de site om?

Welke patronen van gebruikersgedrag zijn er en wat kunnen de redenen zijn?

Welk effect hebben verschillende advertentiecampagnes op gebruikers?

Als u deze vragen stelt en niet weet hoe u er snel een antwoord op kunt vinden, kan cohortanalyse helpen.

Het belangrijkste principe van cohortanalyse is de onderverdeling van gegevens in gerelateerde groepen (cohorten) op basis van prestatiestatistieken of bedrijfsindicatoren. Dit verschilt van de klassieke benadering wanneer de dataset in zijn geheel wordt bekeken en geanalyseerd. Meestal worden gebruikers verdeeld in cohorten, afhankelijk van het tijdstip van de doelactie – een pagina bezoeken, registreren, een formulier invullen, downloaden, kopen, enz. Met andere woorden, een cohort is een segment van gebruikers die een specifieke actie met een bepaald tijdsinterval hebben uitgevoerd.

Met cohortanalyse kunt u zich alleen concentreren op de gegevens die relevant zijn voor een specifiek doel. We kunnen sneller gedragstrends identificeren en de factoren identificeren die deze trends beïnvloeden door op specifieke tijdsintervallen naar gebruikers binnen cohorten te kijken. Deze analysemethode helpt om de redenen voor gebruikersverloop te bepalen, de effectiviteit van advertentiecampagnes op de lange termijn en strategieën voor klantenbehoud te evalueren en hun koopgedrag te leren.

Er zijn veel scenario’s waarrond een cohortanalyse kan worden gemaakt. Alles wordt alleen beperkt door de beschikbare gegevens en vindingrijkheid. U kunt beginnen met een eenvoudige en snelle analyse – u kunt het zeker op uw knieën doen.

5 stappen:

  • Gegevens over gebruikers en aankopen voorbereiden;
  • Gegevens importeren in Google Spreadsheets;
  • Zet ze in volgorde;
  • Formules schrijven en tabellen maken;
  • Geniet van uw pracht.

https://www.webdeveloper.today/2022/11/crazy-incident-with-small-sqllite.html

https://webdevelopmentapp.com/nl/online-marketing.html