Een betere houding

Veel mensen hebben een slechte houding. Dit kan zorgen voor nek- en rugklachten, waar je veel last van kunt hebben. Een slechte houding kan er gemakkelijk insluipen zonder dat je het door hebt. Het wordt vaak veroorzaakt door urenlang in dezelfde houding zitten, bijvoorbeeld aan een bureau op het werk. Je bent natuurlijk ook niet de hele dag aan het nadenken over je houding, dus het kan makkelijk gebeuren dat je het niet doorhebt. Hier een aantal tips voor als je toch het idee hebt dat je houding wel beter zou kunnen. Als je op een bureaustoel zit, is het belangrijk dat je niet gaat hangen. Het is het beste als je oren, schouders en heupen op één verticale lijn zitten. Een goede stoel kan hier heel erg bij helpen. Zorg ook dat je computer op ooghoogte staat, zodat je niet naar beneden hoeft te kijken. Ga niet hangen, maar zorg dat je op zo’n manier zit dat je lichaam zichzelf in balans houdt.

Yoga is goed om vele redenen, maar het is ook erg bevorderlijk voor een goede houding. Zorg vooral dat je je buik- en rugspieren traint. Sterke buik- en rugspieren zorgen ervoor dat je vanzelf een goede houding aanneemt en dat je die ook vast kunt houden.

Veel vrouwen houden van hakken, maar voor je houding is dat niet erg goed. Heb je van jezelf een holle rug? Draag dan niet te vaak hakken, want die zorgen ervoor dat je nog meer met een holle rug gaat lopen.

Als laatste is het erg goed om trampoline te springen! Het is vooral populair bij kinderen, maar ook voor volwassenen is dit erg goed. Je traint veel spieren tijdens het springen en door het continu aan- en ontspannen verbeter je je houding. Een inground trampoline is handig voor in je tuin.

Voor meer info : https://www.trampolines.nl/