Mythes over de buikspieren

Wat nu net de beste manier is om onze buikspieren te trainen, daar bestaan veel verschillende theorieën over en zoals voor veel theorieën geldt: sommige zijn waar en sommige niet. Daarom zullen we in dit artikel enkele mythes over buikspieren doornemen, zodat je niet voor niets 100 buikspieroefeningen per dag doet of aan de slag gaat met een waist shaper.

Mythe 1: de buikspieren moeten dagelijks getraind worden

Dit klopt niet. De buikspieren zijn een spiergroep vergelijkbaar met andere spiergroepen en er geldt dezelfde regel als voor het trainen van bijvoorbeeld de biceps: je moet het trainen gewoon rustig opbouwen en zwaarder maken. Maar ook je buikspieren hebben rust nodig na een training om te herstellen zodat ze sterker kunnen worden. Train je buikspieren dus bijvoorbeeld 3 keer per week en laat altijd een dag tussen. 

Mythe 2: je moet de oefeningen honderden keren herhalen

Fout! Ook hier geldt hetzelfde als bij andere spiergroepen: in plaats van een oefening 100 keer te herhalen, kan je ze beter zwaarder maken. Op deze manier worden de buikspieren uitgedaagd om te sterker te worden.

Mythe 3: door je buikspieren te trainen kan je een sixpack krijgen

Dat is jammer genoeg helemaal niet waar. Je kan veel trainen en heel sterke buikspieren hebben, maar als je een vetpercentage hebt van boven de 12% zal je nooit een sixpack kunnen zien. Om die zichtbaar te maken, zal je moeten diëten om het vet erover weg te krijgen.

Mythe 4: afslankbanden geven je sterkere buikspieren

Niet waar. Er zijn vanalle afslankbanden te koop zoals een latex waist trainer die beloven dat je een plattere buik krijgt en sterkere buikspieren, maar daarvoor zal vooral zelf moeten werken. Het is de vraag of een waist trainer ook maar iets helpt, maar hij zal zeker niet vanzelf ervoor kunnen zorgen dat jouw buikspieren sterker worden.

Voor meer info : https://www.latexwaisttrainer.com/nl/